Brak dostawców

Indeks: CUR0102VPL

Edukacyjna e-koszulka Virtuali-Tee

Rozmiary L oraz XL będą dostępne do wysyłki po 18 stycznia 2025 Koszulka edukacyjna Virtuali-Tee Do pobrania darmowa aplikacja Kompatybilna z większością systemów Android i IOS Rozmiary: S - XL Materiał: 100% bawełna Można prać w pralce w temp. 30°C Nie prasować!

Cena 269,00 zł
Więcej
W magazynie
Wszystkie bestsellery

LaboLAB Życie w ekosystemach. Zestaw do doświadczeń z biologii

labolab1

ŻYCIE W EKOSYSTEMACH SZKOŁA PODSTAWOWA

BIOLOGIA– 17 lekcji

Ziemia to wyjątkowe miejsce, jest bowiem jedyną znaną nam planetą, na której może rozwijać się życie.

Uczniowie codziennie mają okazję obserwować lokalny ekosystem i różnorodną grupę organizmów w nim żyjących.

Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów. Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.

5 490,00 zł
Brutto
Ilość
W magazynie

 

Security policy (edit with module Customer reassurance)

 

Delivery policy (edit with module Customer reassurance)

 

Return policy (edit with module Customer reassurance)

Opis

Zawartość modułu Życie w ekosystemach

  1. Materiały dydaktyczne dla nauczyciela

    • Przewodnik metodyczny (wersja drukowana i cyfrowa) – 1 szt.
    • Scenariusze lekcji z eksperymentami i projektami edukacyjnymi – 1 zestaw.
  2. Materiały edukacyjne dla uczniów

    • Drukowane materiały na różnych poziomach trudności – 30 szt.
    • Dostęp do cyfrowych zasobów (symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) – licencja szkolna bezterminowa.
  3. Wyposażenie do obserwacji i eksperymentów

    • Pojemnik z siatki do przechowywania owadów – 1 szt.
    • Siatka do chwytania owadów – 1 szt.
    • Zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą – 1 zestaw.
  4. Materiały do eksperymentów botanicznych

    • Nasiona ośmiu gatunków roślin szybkorosnących – 2 opakowania.
    • Zestaw do obserwacji korzeni roślin – 1 szt.
    • Ziemia doniczkowa (2 l) – 1 opakowanie.
    • Nawóz Osmocote, granulki (30 ml) – 2 opakowania.
  5. Akcesoria pomiarowe i laboratoryjne

    • Cylindry miarowe (10 ml) – 8 szt.
    • Pipety skalowane (3 ml) – 24 szt.
    • Czerwony barwnik spożywczy (30 ml) – 1 szt.
  6. Dodatkowe materiały do eksperymentów

    • Knot/sznurek bawełniany (10 cm) – 20 szt.
    • Plastikowe kleszczyki (12 cm) – 8 szt.
    • Drewniane spinacze – 50 szt.
    • Styropianowe tacki – 8 szt.
    • Nasiona słonecznika (450 g) – 1 opakowanie.
    • Przezroczyste kolorowe żetony – 500 szt.
  7. Materiały tematyczne

    • Zestaw kart ze zwierzętami stadnymi – 1 zestaw.
    • Zestaw kart przedstawiających zmienność cech – 1 zestaw.
    • Fotografie nektarnika malachitowego – 8 szt.
  8. Drobne akcesoria i opakowania

    • Makaron „kolanka” (0,7 kg) – 1 opakowanie.
    • Plastikowe pojemniki (3,7 l) – 8 szt.
    • Plastikowe kubki (230 ml) – 17 szt.
    • Plastikowe kubki (460 ml) – 30 szt.
    • Plastikowe kubki z pokrywką (30 ml) – 48 szt.
    • Miarki/kubki (60 ml) – 9 szt.
  9. Plansze i pojemniki

    • Plansza dydaktyczna „Metoda badawcza” (70×100 cm) – 1 szt.
    • Wytrzymała skrzynia z tworzywa sztucznego (50×60×30 cm) – 1 szt.

Dzięki bogatej zawartości moduł wspiera kompleksowe nauczanie o ekosystemach, umożliwiając przeprowadzenie ciekawych eksperymentów oraz projektów edukacyjnych.

Zadania badawcze realizowane w module ŻYCIE W EKOSYSTEMACH

    Zagadnienie 1. Życie w ekosystemach (5 jednostek lekcyjnych)

    Realizowane treści: – elementy tworzące ekosystem – rodzaje ekosystemów – cykle życiowe roślin i zwierząt

    Tematy zadań badawczych:

  •  Sprawdźmy, co już wiemy: Jak kategoryzujemy ekosystem?
  •  Jakie wzorce można zaobserwować podczas wzrostu i rozwoju organizmów?
  •  Dlaczego niektóre zwierzęta żyją w stadach?

     Zagadnienie 2. Dziedziczenie i zmienność cech (2 jednostki lekcyjne)

     Realizowane treści: – cechy dziedziczne i nabyte różnych organizmów – zmienność cech

     Tematy zadań badawczych:

  • Czym jest cecha i skąd się bierze?
  • Czy ludzie są jedynymi istotami żywymi, które przekazują swoje cechy potomstwu?

     Zagadnienie 3. Adaptacje (5 jednostek lekcyjnych)

     Realizowane treści:

  • adaptacje behawioralne i morfologiczne
  • związek pomiędzy adaptacją zwierzęcia a pokarmem, który spożywa
  • relacja drapieżnik-ofiara
  • rodzaje adaptacji


     Tematy zadań badawczych:

  • Jak adaptacja pomaga organizmom przetrwać?
  • Jak budowa dzioba ptaka pomaga mu przetrwać?
  • Jakie korzyści przynosi kamuflaż w relacji drapieżnik – ofiara?

     Zagadnienie 4. Wpływy środowiskowe (3 jednostki lekcyjne)

     Realizowane treści:

  • identyfikacja środowiska jako miejsca, w którym organizm zaspokaja swoje potrzeby
  • rodzaje skamieniałości

     Tematy zadań badawczych:

  • Jak środowisko może wpływać na cechy?
  • Co skamieliny mogą nam powiedzieć o organizmach z przeszłości i organizmach współczesnych?

     Zagadnienie 5. Ekosystemy, ludzie i różnorodność biologiczna (2 jednostki lekcyjne)

     Realizowane treści:

  • zmiany w środowisku i ich wpływ na rośliny i zwierzęta w nim żyjące
  • skutki problemów spowodowanych przez zmiany środowiskowe
  • rozwiązania problemów spowodowanych zmianami środowiskowymi

     Tematy zadań badawczych:

  • W jakim stopniu podlegamy oddziaływaniu ekosystemów i wpływamy na nie?
  • Czy możemy opracować rozwiązanie problemu mającego wpływ na ekosystem?

ZAWARTOŚĆ MULTIMEDIALNA:

Moduł zawiera około 100 interaktywnych ekranów, które umożliwiają pracę grupową przy tablicy interaktywnej lub samodzielną przy komputerze, tablecie lub na smartfonie.

Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

Podstawa programowa realizowana w module ŻYCIE W EKOSYSTEMACH

BIOLOGIA

I. Organizacja i chemizm życia. Uczeń:

1) przedstawia hierarchiczną organizację budowy organizmów;
6) przedstawia istotę fotosyntezy jako jednego ze sposobów odżywiania się organizmów (substraty, produkty i warunki przebiegu procesu) oraz planuje i przeprowadza doświadczenie wykazujące wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy;
8) przedstawia czynności życiowe organizmów.

II. Różnorodność życia.

5. Różnorodność i jedność roślin:
5) rośliny okrytonasienne – uczeń:
a) rozróżnia formy morfologiczne roślin okrytonasiennych (rośliny zielne, krzewinki, krzewy, drzewa),
b) dokonuje obserwacji rośliny okrytonasiennej (zdjęcia, ryciny, okazy żywe); rozpoznaje jej organy i określa ich funkcje
(korzeń, łodyga, liść, kwiat), j) przedstawia znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka.
7. Różnorodność i jedność świata zwierząt:
2) parzydełkowce – uczeń:
a) przedstawia środowisko życia, cechy morfologiczne i tryb życia parzydełkowców,
b) obserwuje przedstawicieli parzydełkowców (zdjęcia, filmy, schematy itd.) i przedstawia cechy wspólne tej grupy zwierząt,
c) wyjaśnia znaczenie parzydełkowców w przyrodzie;
6) stawonogi – uczeń:
a) przedstawia środowisko życia, cechy morfologiczne oraz tryb życia skorupiaków, owadów i pajęczaków oraz wskazuje cechy adaptacyjne umożliwiające im opanowanie różnych środowisk,
b) dokonuje obserwacji przedstawicieli stawonogów (zdjęcia, filmy, schematy itd.) i przedstawia cechy wspólne tej grupy zwierząt,
7) mięczaki – uczeń:
a) przedstawia środowisko życia, cechy morfologiczne oraz tryb życia ślimaków, małży i głowonogów,
b) dokonuje obserwacji przedstawicieli mięczaków (zdjęcia, filmy, schematy itd.) i przedstawia cechy wspólne tej grupy zwierząt,
c) wyjaśnia znaczenie mięczaków w przyrodzie i dla człowieka;
9) ryby – uczeń:
a) dokonuje obserwacji przedstawicieli ryb (zdjęcia, filmy, schematy, hodowle akwariowe itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania ryb do życia w wodzie,
d) wyjaśnia znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
10) płazy – uczeń:
a) dokonuje obserwacji przedstawicieli płazów (zdjęcia, filmy, schematy, okazy naturalne w terenie itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie,
c) przedstawia sposób rozmnażania i rozwój płazów,
d) wyjaśnia znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka;
11) gady – uczeń:
a) dokonuje obserwacji przedstawicieli gadów (zdjęcia, filmy, schematy, okazy naturalne w terenie itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania gadów do życia na lądzie,
c) przedstawia sposób rozmnażania i rozwój gadów,
d) wyjaśnia znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka;
12) ptaki – uczeń:
a) przedstawia różnorodność środowisk życia i cech morfologicznych ptaków,
b) dokonuje obserwacji przedstawicieli ptaków (zdjęcia, filmy, schematy, okazy naturalne w terenie itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania ptaków do lotu,
d) przedstawia sposób rozmnażania i rozwój ptaków,
e) wyjaśnia znaczenie ptaków w przyrodzie i dla człowieka;
13) ssaki – uczeń:
a) przedstawia różnorodność środowisk życia i cech morfologicznych ssaków,
b) dokonuje obserwacji przedstawicieli ssaków (zdjęcia, filmy, schematy, okazy naturalne w terenie, itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania ssaków do życia w różnych środowiskach,
e) wyjaśnia znaczenie ssaków w przyrodzie i dla człowieka;
14) różnorodność zwierząt kręgowych – uczeń:
a) identyfikuje nieznany organizm jako przedstawiciela jednej z gromad kręgowców wymienionych w pkt 9–13 na podstawie jego cech morfologicznych;
b) porównuje grupy kręgowców pod względem cech morfologicznych, rozmnażania i rozwoju
oraz wykazuje związek tych cech z opanowaniem środowisk ich życia.

V. Genetyka. Uczeń:

6) przedstawia dziedziczenie jednogenowe, posługując się podstawowymi pojęciami genetyki (fenotyp, genotyp, gen, allel, homozygota, heterozygota, dominacja, recesywność).

VI. Ewolucja życia. Uczeń:

1) wyjaśnia istotę procesu ewolucji organizmów i przedstawia źródła wiedzy o jej przebiegu;

VII. Ekologia i ochrona środowiska. Uczeń:

1) wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one powiązane różnorodnymi zależnościami;
3) analizuje oddziaływania antagonistyczne: konkurencję wewnątrzgatunkową i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność;
5) przedstawia strukturę troficzną ekosystemu, rozróżnia producentów, konsumentów (I-go i dalszych rzędów) i destruentów oraz przedstawia ich rolę w obiegu materii i przepływie energii przez ekosystem;
6) analizuje zależności pokarmowe (łańcuchy pokarmowe i sieci troficzne), konstruuje proste łańcuchy pokarmowe (łańcuchy spasania) oraz analizuje przedstawione (w postaci schematu) sieci i łańcuchy pokarmowe;
7) analizuje zakresy tolerancji organizmu na wybrane czynniki środowiska (temperatura, wilgotność, stężenie dwutlenku siarki w powietrzu);

VIII. Zagrożenia różnorodności biologicznej. Uczeń:

1) przedstawia istotę różnorodności biologicznej;
2) podaje przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów;
3) analizuje wpływ człowieka na różnorodność biologiczną;
4) uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej;

MATEMATYKA

XIII. Elementy statystyki opisowej. Uczeń:

1) gromadzi i porządkuje dane;
2) odczytuje i interpretuje dane przedstawione w tekstach, tabelach, na diagramach i na wykresach, na przykład: wartości z wykresu, wartość największą, najmniejszą, opisuje przedstawione w tekstach, tabelach, na diagramach i na wykresach zjawiska przez określenie przebiegu zmiany wartości danych, na przykład z użyciem określenia „wartości rosną”, „wartości maleją”, „wartości są takie same” („przyjmowana wartość jest stała”).

GEOGRAFIA

IV. Krajobrazy świata: wilgotnego lasu równikowego i lasu strefy umiarkowanej, sawanny i stepu, pustyni gorącej i lodowej, tajgi i tundry, śródziemnomorski, wysokogórski Himalajów; strefowość a piętrowość klimatyczno-roślinna na świecie. Uczeń:

3) przedstawia główne cechy i porównuje poznawane krajobrazy świata oraz rozpoznaje je w opisach, na filmach i ilustracjach;
4) rozpoznaje rośliny i zwierzęta typowe dla poznawanych krajobrazów.

 

Szczegóły produktu
labolab1
21 Przedmioty
4 innych produktów w tej samej kategorii:

Indeks: labolab3

LaboLAB Energia. To działa! Zestaw do doświadczeń z fizyki

ENERGIA. TO DZIAŁA! SZKOŁA PODSTAWOWA – FIZYKA Moduł obejmuje 23 lekcje, które w przystępny sposób wprowadzają uczniów w zagadnienia związane z energią. W trakcie zajęć uczniowie: Poznają różne rodzaje energii i procesy ich przemian. Analizują energię wytwarzaną przez ich ciała oraz zjawiska energii potencjalnej i kinetycznej. Odkrywają ruch fal i jego...

Cena 5 490,00 zł
Więcej
W magazynie

Indeks: labolab4

LaboLAB Struktury roślin i zwierząt. Zestaw do doświadczeń z biologii

STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT Szkoła podstawowaBiologia– 21 lekcji Moduł „Struktury roślin i zwierząt” poszerza wiedzę uczniów na temat budowy organizmów, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej, oraz jej wpływu na przystosowanie i przetrwanie w różnych środowiskach. Dzięki praktycznym zajęciom uczniowie zdobywają doświadczenie w badaniu struktur roślin i...

Cena 5 490,00 zł
Więcej
W magazynie

Indeks: labolab2

LaboLAB Pogoda i klimat. Zestaw do doświadczeń z Geografii

POGODA I KLIMAT SZKOŁA PODSTAWOWA – GEOGRAFIA Moduł obejmuje 21 lekcji, które wprowadzają uczniów w świat zagadnień związanych z pogodą i klimatem. Dzięki zajęciom uczniowie: Dowiadują się, jak powstają prognozy pogody, analizując kluczowe czynniki atmosferyczne. Poznają naturalne zagrożenia pogodowe oraz ich konsekwencje. Interaktywne materiały i...

Cena 3 290,00 zł
Więcej
W magazynie

Śledź nas na Facebooku