Przeżyj fascynującą lekcję anatomii dzięki technologii 360° VR! Zanurz się w krwiobiegu, płucach i jelicie cienkim, odkrywając tajemnice ludzkiego ciała. Virtuali-Tee to edukacyjna zabawka idealna dla dzieci w wieku 6–12 lat, zweryfikowana przez specjalistów medycznych i uwielbiana przez nauczycieli. Wystarczy pobrać aplikację, założyć interaktywną...
Pakiet gier kierowany do dzieci ze spektrum autyzmu, pozwalający na pracę z emocjami i usprawnianie procesu socjalizacji.
Wyniki badań naukowych jednoznacznie wskazują, że sukcesy życiowe zależą nie tylko od poziomu naszego wykształcenia i sprawności technicznych, ale również od tego, czy znajdujemy radość w tym co robimy, umiemy współpracować z innymi, potrafimy być empatyczni i kreatywni. Już od najmłodszych lat należy więc zadbać nie tylko o prawidłowy rozwój poznawczy dzieci, ale również ten emocjonalny i społeczny. Właśnie dlatego stworzyliśmy pakiet ZGADNIJ CO CZUJĘ. To zestaw 8 niezwykłych gier, które pomogą dzieciom rozpoznawać emocje u siebie i u innych osób. Zabawa z sympatycznymi bohaterami, którzy przedstawiają 4 podstawowe uczucia (radość, smutek, złość i zaskoczenie) to doskonały sposób na łączenie rozrywki i nauki, ale także idealne narzędzie dla terapeutów zajmujących się problemami młodych ludzi. Dzieci odwiedzą ludziki w ich domkach, zagrają z nimi w piłeczki, przyniosą im prezenty, nakarmią smakołykami lub zaplanują wspólne spacery. Pakiet stworzono z myślą o młodych ludziach w wieku od 4 do 10 lat, szczególnie tych, którzy zmagają się ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera lub mierzą się z nieśmiałością, lękami, nadmiernym gniewem i impulsywnością. Gry z pakietu ZGADNIJ CO CZUJĘ pozwalają prowadzącemu terapię poruszać wiele tematów, związanych z emocjami. Nieocenionym wsparciem będą przykładowe scenariusze zajęć, instrukcje i karty pracy dołączone do zestawu. Ten pakiet to niecodzienna forma spędzania czasu, a także profesjonalne wsparcie z zakresu rozpoznawania i wyrażania emocji. Gry pomagają dzieciom rozpoznawać emocje u siebie i u innych osób. Dzieci poznają mimikę, gesty i dźwięki przypisane do podstawowych emocji, bawią się wraz z animowanymi ludzikami przedstawiającymi 4 podstawowe uczucia: radość, smutek, złość i zaskoczenie. Dzieci odwiedzają ludziki w ich domkach, grają z nimi w piłeczki, zanoszą im różne prezenty, karmią smakołykami i planują wspólne spacery itd. W każdym momencie rozgrywki osoba prowadząca może dodawać lub odejmować wybrane emocje z danej gry.
Dla kogo?
Dla uczniów prawidłowo rozwijających się
Dla dzieci ze spektrum autyzmu
Dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi
Co wyróżnia ten pakiet?
Dodatkowe ustawienia gier uruchamiane przez terapeutę tylko pilotem
Pomoc w dotarciu do sytuacji budzących w dzieciach określone emocje
Możliwość zatrzymania gry w dowolnym momencie, aby dzieci mogły odpocząć i zrelaksować się
Aktywizacja dzieci do niewerbalnego wyrażania emocji poprzez ruch, mimikę i wokalizację
Pomoc w prowadzeniu psychoterapii z dziećmi przejawiającymi problemy emocjonalne i zaburzenia zachowania
Odpowiednie dla zajęć indywidualnych i grupowych
Wsparcie w rozwiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w grupach dziecięcych
O autorce:
Małgorzata Dąbrowska
Jest psychologiem klinicznym i superwizorką Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka. Pracuje również jako superwizorka metody Wideotreningu Komunikacji, która wspiera rodziców i nauczycieli w budowaniu udanych relacji z dziećmi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii problemów emocjonalnych i rozwojowych u młodszych dzieci, począwszy od wieku niemowlęcego, aż do ukończenia edukacji wczesnoszkolnej. Zajmuje się także wspieraniem rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest przedstawicielką nurtu, który zakłada, że rozwój dziecka odbywa się poprzez zabawę i budowanie dobrych relacji z innymi w ramach codziennych interakcji społecznych.
„Zabawa terapeutyczna i rozmowa z dzieckiem jest dla mnie zawsze fascynującą przygodą, podczas której nie tylko pomagam młodym ludziom pokonywać trudności, ale również wiele się od nich uczę. To one często podsuwają mi pomysły na nowe gry i zabawy, które potem razem rozwijamy i przekształcamy. Dzięki temu mogę powiedzieć, że opracowany przeze mnie pakiet gier na Magiczny Dywan onEVO to, w pewnym sensie, dzieło zbiorowe. Dziękuję Wam, dzieciaki!”
Zawartość pakietu
POZNAJEMY SIĘ
Emocje towarzyszą nam na każdym kroku, ale rzadko się nad nimi zastanawiamy. Tymczasem to one często decydują o tym, co wybieramy, jak się zachowujemy, jakich szukamy przyjaciół i w jaki sposób radzimy sobie z trudnościami codziennego życia. Warto pogłębiać wiedzę na temat emocji już od najmłodszych lat.
ROZDAJEMY PREZENTY
Umiejętność dostrzegania potrzeb innych ludzi i reagowania na nie jest podstawą empatii. Każdy ludzki odruch i próba zrozumienia drugiej osoby w różnych sytuacjach pomagają uwrażliwić nas samych. Jest to szczególnie ważne podczas pracy z dziećmi, które dopiero poznają, czym tak naprawdę są empatia i wrażliwość.
WRZUCAMY PIŁECZKI
Ruch wpływa na naszą kondycję psychiczno-fizyczną. Daje radość, wypoczynek, pomaga wyrażać emocje i rozładować napięcia. Zabawy ruchowe kształtują charakter i uczą współdziałania, dlatego warto przyzwyczajać dzieci do aktywności fizycznej już od pierwszych lat życia. Warto pamiętać o tym, że nie zawsze musi się ona wiązać z rywalizacją!
IDZIEMY NA SPACER
Wyprawy w nieznane stanowią niekiedy spore wyzwanie. Dostarczają radości, ale też zaskoczeń, uczucia niepokoju lub złości. Przyjemniej jest niekiedy podróżować w towarzystwie. Można wówczas podejmować wspólne decyzje, radzić się innych i wspierać się nawzajem w trudnych sytuacjach.
TWORZENIE MINEK
Człowiek instynktownie reaguje na sygnały niewerbalne wysyłane przez innych. Mogą one pochodzić z mowy ciała lub sygnałów mimicznych. Odczytywanie emocji wypisanych na twarzy wymaga wnikliwej obserwacji mimiki. Warto więc przyjrzeć się podstawowym ekspresjom emocjonalnym, ponieważ ułatwiają one komunikację.
ZGADNIJ, GDZIE JESTEM
Śmiech, płacz, okrzyk zdziwienia czy irytacji – to właśnie na ich podstawie potrafimy odczytać czyjeś emocje oraz rozpoznać osobę, która je przeżywa, nawet gdy jej nie widzimy. Dźwięki przekazują emocje szybciej niż słowa, o czym można się przekonać grając w „Zgadnij, gdzie jestem”.
KTO MNIE NAKARMI?
Wyrażanie emocji bez słów często pozwala pełniej oddać to, co przeżywamy. Są takie stany emocjonalne, które trudno opisać. W mowie mogą one zabrzmieć banalnie lub niezrozumiale. Analizując ton głosu, jego barwę i nasilenie jesteśmy w stanie szybciej ocenić potrzeby, nastrój czy poziom stresu drugiej osoby.
KTO PO KOLEI?
Nasz nastrój może szybko się zmieniać i nie zawsze wiemy, dlaczego tak się dzieje. Ludzie wielokrotnie doświadczają różnych uczuć w ciągu dnia, kilku godzin, a nawet kilkunastu minut. Zmienność przeżywanych emocji potrafi czasem być tak duża, szybka i poważna, że może wywołać niepokój i poczucie dezorientacji. Warto zmierzyć się z tą karuzelą uczuć, aby lepiej identyfikować źródło ich powstawania.
Wczesne Czytanie – odkryj radość nauki liter i słów!
Pakiet Wczesne Czytanie to zestaw 32 interaktywnych aplikacji dla dzieci w wieku 4–8 lat, które wspierają naukę czytania w przyjazny i angażujący sposób. Dzięki metodzie Integracji Funkcji Wykonawczych dzieci stopniowo poznają litery, sylaby i wyrazy, rozwijając jednocześnie pamięć, uwagę, koordynację...
Pakiet Fitness dla Najmłodszych Poziom 2 – aktywna zabawa dla Starszaków to zestaw 18 interaktywnych aplikacji podzielonych na 6 tematycznych kategorii, stworzonych z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym. Aplikacje rozwijają koordynację ruchową, równowagę, zwinność i gibkość, jednocześnie pobudzając ciekawość świata. Dzięki różnorodnym ćwiczeniom...
Pakiet EVO – nauka i zabawa w jednym!
Pakiet EVO+ to zestaw 90 interaktywnych gier wspierających wszechstronny rozwój dzieci. Podzielony na trzy kategorie – edukację, rozrywkę i rehabilitację – oferuje gry logiczne, sportowe i zręcznościowe. Idealny do zabawy w grupie lub w parach, łączy naukę z radością, rozwija motorykę i uczy przez grywalizację....
Pakiet Pirackie Przygody Stasia i Zuzi to interaktywna bajka edukacyjna, łącząca pełne emocji przygody z nauką przez zabawę. Dzieci wyruszają w podróż z kapitanem Siwobrodym i jego młodymi towarzyszami, odkrywając tajniki matematyki, języka polskiego, przyrody oraz współpracy w grupie. Dzięki dynamicznej fabule i bajkoterapii każda rozgrywka jest...
Playground – nauka angielskiego przez zabawę!
Pakiet Playground to 8 interaktywnych aplikacji oferujących 24 pełne przygód scenariusze edukacyjne. Każda aplikacja ma 3 poziomy trudności oraz dodatkowy poziom MIXED, co pozwala dostosować zabawę do umiejętności dziecka. Dzięki poleceniom w języku angielskim dzieci uczą się ponad 150 zwrotów i zdań,...
Pakiet aplikacji: DE 1 + DE 2 – 9 interaktywnych aplikacji do nauki języka niemieckiego dla dzieci 3–7 lat.
Zestaw łączy dwa pakiety edukacyjne, które wprowadzają najmłodszych w świat języka niemieckiego poprzez zabawę i ruch. Aplikacje uczą słownictwa, rozwijają pamięć, refleks oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Angażujące zadania zachęcają do aktywności...
EDU Przedszkole – interaktywna nauka i zabawa dla najmłodszych!EDU Przedszkole to innowacyjny pakiet edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym, łączący ruch, zabawę i nowoczesne technologie. Zestaw wspiera rozwój fizyczny, społeczny, emocjonalny i poznawczy, oferując 16 różnorodnych aplikacji, karty pracy oraz obudowę metodyczną. Dzięki interaktywnym...
Magiczny Dywan 5.0 Kinebi REW – PC z oprogramowaniem systemowym wraz z projektorem (WXGA - lampa), czujnikiem ruchu, WiFi. W zestawie pakiet 10 aplikacji i gier EVO "START" oraz dedykowany pakiet 16 aplikacji rewalidacyjnych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami REW.
Magiczny Dywan 5.0 Kinebi EDU Szkoła to interaktywny zestaw edukacyjny łączący technologię, ruch i naukę. Zawiera PC z oprogramowaniem systemowym, projektor WXGA (lampa), czujnik ruchu i WiFi. W komplecie znajdują się 10 aplikacji EVO "START" oraz pakiet 48 aplikacji EDU Quziy stworzonych dla dzieci w wieku szkolnym.
Aplikacje rozwijają logiczne...
Mobilny wieszak do podłogi interaktywnej Magiczny Dywan, jest praktycznym uzupełnieniem i/lub alternatywą do trwałego sufitowego montażu urządzenia. Mobilność wieszaka opiera się na solidnej podstawie wyposażonej w obrotowe kółka, co umożliwia użytkownikom łatwe transportowanie podłogi interaktywnej w dowolne miejsce. To nowatorskie rozwiązanie zapewnia...
Pakiet ES 1 + ES 2 – nauka języka hiszpańskiego przez zabawę!Pakiet ES 1 + ES 2 to zestaw 9 interaktywnych aplikacji dla dzieci w wieku 3–7 lat, które wprowadzają najmłodszych w świat języka hiszpańskiego. Aplikacje pozwalają poznawać nowe słówka, ćwiczyć pamięć, refleks i koordynację ruchową, a jednocześnie zachęcają do aktywności fizycznej. Dzięki...